1 Şubat 2009 Pazar

Bayatlamayan POĞÇA

İnanılmaz güzel puf puf.
Yapımı çok kolay. Üstelik bereketli.
Sizlerde deneyin lütfen.


pogaca


• Hatta yapın buzluğa atın bayramda ani misafirleriniz için hazırda ikramınız olsun.
• İç malzeme olarak ne isterseniz kullanabilirsiniz.
• Ben 3 adedini sade yaptım oğlum için, tıpkı pastane poğaçaları gibi oldu, yarı tatlı ekmek gibi oldular.
• Bende 36 adet 2 tepsi poğaça çıktı.
• Önemli bir noktayı da vurgulamak istiyorum; dün fazla vaktim yoktu sabahtan yetişmem gereken bir toplantı vardı ve ilk tepsiyi fırına hemen verdim, piştiler fırını kapattım ve 2. tepsiyi beklemeye aldım tepsi mayası için. Gelince 2. tepsiyi fırına verdim ve ilk tepside pişen poğaçalarla arasında fark vardı. Bekleyen yani tepsi mayası olan poğaçalar çok güzel kabarıp pişti puf puf oldular. Bu sabahta kahvaltıda tatlarına baktım aynı yumuşaklıktalar inanın.


Malzemeler

• 1 küp yaş maya -20 gr.buradaki küp mayalar ( ben kuru instant maya kullandım 1 paket = 10 gr. )
• 1 su bardağı ılık sut
• 1 su bardağı sıvı yağ
• 1 sise soda / maden suyu = 200 ml.
• 2 yemek kaşığı toz seker
• Bir miktar tuz
• Alabildiği kadar un ( ben tam olarak 750 gr. Un kullandım )


İç malzeme;
Nasıl arzu ederseniz oyle malzeme kullanın damak zevkinize göre.

Ben dün evde taze lor ve dereotu vardı onları kullandım. Esasen içine taze soğanda gerekliydi ama evde yoktu ve ben bu tarifi yapmalıydım:)
Bir sonraki yapışımda mutlaka taze soğan kullanacağım. Onsuz olmaz!


Bayatlamayan Poğaça


Yapılışı

1. Ilık sütün içine 2 yk şekeri koyup üstüne de kuru mayayı döktüm
2. Mayayı elimle azıcık karıştırdım.
3. Sıvı yağ ve sodayı da döküp karıştırdım.
4. Üzerine de aldığı kadar un ekledim. Ekleme yaparken Cup ölçüsü kullandım ve not aldım, tam olarak 750 gr un kullandım arkadaşlar size de fikir olsun.
5. Karışım hamur haline geldikten sonra 40 dk. Kadar bekletiyoruz.
6. Daha sonra elimizle açıp içine istediğiniz harcı koyup yuvarlak ya da arzu ettiğiniz şekilde poğaçalarımızı yapıyoruz.
7. Ustlerine yumurta sarısı sürüp tepsiyi 30 dk. Bekletin , tepsi mayası olsun.


8. Daha sonra 170 derece fırında pişiriyoruz. Bende 20 dk. Da pişti.

Afiyet olsun,
Figen Karavaş


http://yemekbiz.blogspot.com/2008/12/pogaca-1-by-kocabau015e-on-flickr.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder